Ze względu na ogromną ilość zamówień na rok 2024 duńska firma NKT zajmująca się układaniem podmorskich kabli zdecydowała się na zakup kolejnego kablowca. Ma to zapewnić ciągłość wykonywania zleceń i ich terminowość.
Stocznia Green Yard Kleven w norweskim Ulsteinvik zdobyła kontrakt na szeroką konwersję jednostki MS Finnmarken w statek ekspedycyjny z hybrydowym napędem.
Prawie dwa tygodnie niepewności ponad 430 pracowników Kleven kończą się dobrymi wiadomościami. Właśnie opublikowano informację o przejęciu stoczni przez specjalizujące się w recyklingu statków norweskie przedsiębiorstwo Green Yard z siedzibą w okręgu Agder.
Duża norweska stocznia zatrudniająca Polaków upadła - Kleven Verft bankrutem. W ubiegły piątek, zarząd stoczni Kleven Verft AS i dwóch spółek zależnych - Kleven Maritime Contract AS i Kleven Maritime Technology AS zgłosił wniosek o upadłość. Z decyzją nie zgadza się dyrektor zarządzający Tomislav Debeljak.
Stocznie Kleven Verft i Brodosplit połączą siły pod szyldem DIV Shipbuilding i zbudują luksusowy statek pasażerski o długości ponad 290 metrów. Apartamentowiec jest określany mianem "Yacht with a purpose" ("Jacht z intencją").
W ostatnich miesiącach, stocznia Kleven Verft AS dokonała gruntownej przebudowy barki Boabarge 33. Po zakończeniu prac, półzanurzalna barka została przekazana armatorowi - Boa Barges AS z Trondheim.
Chorwacka grupa przemysłowa DIV Group zdecydowała się na zakup norweskiej stoczni Kleven Verft od firmy Hurtigruten. DIV Group jest już obecnie właścicielem Brodosplitu, największego chorwackiego zakładu stoczniowego.
Mimo światowego kryzysu polskie stocznie produkcyjne umiejętnie znajdują swoje miejsce na rynku. Wysoka jakość usług, specjalistyczne produkty oraz kooperacja z europejskimi liderami stały się receptą na trudne czasy. Wartością polskich stoczni jest wykfalifikowana kadra pracownicza, coraz większy dostęp do nowych technologii oraz doskonałe zaplecze projektowe. Połączenie wieloletnich tradycji stoczniowych i doświadczenia z nastawieniem na innowację, ekologię i wysoką specjalizację powoduje, że Polska jest dostawcą w pełni
Arktyczny wycieczkowiec Fridtjof Nansen na wodzie. Wodowanie jednostki odbyło się 9 grudnia w stoczni Kleven Verft w Norwegii. Częściowo wyposażone bloki na ten statek pasażerski dostarczył Montex Shipyard z Gdańska.
Hurtigruten zamówił kolejny arktyczny wycieczkowiec. Będzie to już trzecia taka jednostka we flocie norweskiego armatora. W budowę dwóch poprzednich zaangażowany był m.in. Montex Shipyard. Jak ustalił portal GospodarkaMorska.pl, obecnie może być podobnie, stocznia z Gdańska uczestniczy bowiem w rozmowach handlowych dotyczących budowy bloków o łącznej wadze 3 000 ton na najnowszy arktyczny statek pasażerski z tej serii.
Polski Związek Żeglarski odsłania olimpijskie karty. Kolejne rekomendacje imienne
Niespokojnie na wyspach Nowej Kaledonii. To ważny obszar Francji na Pacyfiku
Chińscy hakerzy inlitrują europejską żeglugę. Wykryto szpiegowskie oprogramowanie
Wymiana doświadczeń podczas wizyty na budowie farmy wiatrowej Moray West w Szkocji
W tym miesiącu odbędzie się ćwiczenie taktyczno-specjalne z zakresu reagowania kryzysowego pk. "Sarex 24"
Ostatni prywatny grunt na Svalbardzie na sprzedaż może trafić w niepowołane ręce